dc.contributor.author | Gunia, Grażyna | pl |
dc.date.accessioned | 2024-03-04T13:39:30Z | |
dc.date.available | 2024-03-04T13:39:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe / pod redakcją Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. [253]-266 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/12898 | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to present the importance of listening exercises in the preventive,
diagnostic and therapeutic activities for people with impaired communication skills. Theoretical
and practical methods, principles and forms of exercise aids were developed by surdologopedics
(speech therapy for the deaf and hearing impaired) – a sub-discipline of speech
therapy, and therefore of particular interest to emphasize the importance of education aid
for deaf people. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.subject | hearing | en |
dc.subject | deaf person | en |
dc.subject | listening exercises | en |
dc.subject | communication | en |
dc.subject | speech therapy | en |
dc.title | Integrująca rola ćwiczeń słuchowych w procesie wspomagania rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci niesłyszących. Tradycja czy innowacja? | pl |
dc.title.alternative | Integrative role of listening exercises in assisting the development of communicative competency of deaf children. Tradition or innovation? | en |
dc.type | Book chapter | pl |