• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mistrz i nauczyciel – zaniedbany archetyp

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Mistrz i nauczyciel... (315.1KB)
Autor:
Waligóra, Janusz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 94, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3 (2011), s. [7]-19
Język: pl
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The author of Mistrz i nauczyciel – zaniedbany archetyp (Master and teacher – the neglected archetype) discusses the problem of the teacher-student relationship. As the reference point serve various realizations of this topic or motif known from belles-letters, biographies and autobiographies. References to symbolic, model characters embodying the personage of the master – Socrates and Jesus – are also used. Such approach allows demonstrating the level of difficulty connected with the realization of a similar model within the framework of institutionalized education. That is why the author places the idealized picture of the master-student relationship within the sphere of positive, inspiring educational mythology and treats it as a useful indicative utopia. The myth belonging to the sphere of the private and collective mythology related to the concern for self-realization and development of one’s own identity may serve as a system of indicative signs as well as be teacher’s reference point in inconveniences of everyday work, generate a creative discomfort and stimulate to examinations and changes.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12950
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image