• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Priorytety kształcenia „polonistycznego”, czyli o poszukiwaniu podstawy w „podstawie programowej”

Thumbnail
View/Open
Priorytety kształcenia... (322.2Kb)
Author:
Kołodziej, Piotr
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 94, Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3 (2011), s. [195]-207
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of the paper is to substantiate the thesis that both notions mentioned in the title (“Polish language education” and “core curriculum”), although commonly used in the didactic language, are only dummy notions and their popularity should be regarded as one of manifestations of the Polish school’s deep crisis. In school, however, there is no and – as shows the analysis of the 20th century teaching programmes and so-called core curricula – has never been any “Polish language education” in the strict sense of the word but at most its parody. The new Podstawa programowa z komentarzami (Core curriculum with comments), which was supposed to systematize the chaos introduced by sham actions of consecutive ministers of education and Central Examinational Commission, is not, however, a core curriculum but a publication full of language catches freely interpreted by individual commentators and compiled into one document only due to the requirements of the so-called new matura examination.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12967
Collections
  • 2011, Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia 3
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image