• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obciążenie zawodowe nauczycieli w szkołach specjalnych i w szkołach z oddziałami integracyjnymi

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (3.346Mb)
Author:
Osękowska, Edyta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Łukasik, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczyciel
obciążenia
wypalenie
relacje
teacher
burdens
burnout
relationships
Date: 2024-05-15
Metadata
Show full item record
Description:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiki i Psychologii. Instytut Pedagogiki Specjalnej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Łukasik, prof. UP.
Abstract
W pierwszym rozdziale przybliżono kontekst roli zawodowej ze względu na miejsce pracy. Omówiono w nim, specyfikę roli zawodowej zarówno w szkołach specjalnych jak i w szkołach z oddziałami integracyjnymi. Przedstawiono również zagadnienia dotyczące funkcji, zadań a także kompetencji nauczycieli. Ponadto zwrócono uwagę na dostosowanie wymagań oraz diagnoz e uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W drugim rozdziale skupiono się na prawnych i teoretycznych aspektach edukacji specjalnej i włączającej. Trzeci rozdział zawiera zagadnienia związane ze zjawiskiem obciążenia i wypalenia zawodowego nauczycieli szkoły specjalnej i klas integracyjnych. Rozdział czwarty zawiera zagadnienia metodologiczne. Przedstawiono w nim pokrótce przyjęty paradygmat, przedmiot i cele badań oraz problemy badawcze. Opisano również metodę badań, a także scharakteryzowano badaną próbę – nauczycieli szkół specjalnych i szkół z oddziałami integracyjnymi. Przybliżono w nim także sposób organizacji i przebieg badań. Natomiast rozdział piąty i szósty prezentuję analizę zebranego materiału badawczego. Ostatni rozdział zawiera program autorski. Praca została zaopatrzona w bibliografię, spis tabel i rycin.
 
The first chapter introduces the context of the professional role due to the workplace. It discusses, the specifics of the professional role in both special schools and schools with integrated departments. It also presents issues concerning the functions, tasks and also the competencies of teachers. In addition, attentian was paid to the adaptation of requirements and diagnosis of students with special educational needs. The second chapter focuses on the legal and theoretical aspects of special and inclusive education. The third chapter includes issues related to the phenomenon of workload and burnout of teachers of special school and inclusive classrooms. Chapter IV contains methodological issues, It briefly presents the adopted paradigm, the subject and objectives of the study, and the research problems. It also describes the research method, and characterizes the study sample - teachers of special schools and schools with integrated classes. It also outlines the organization and conduct of the research. Meanwhile, Chapters V and VI present an analysis of the collected research material. The last chapter VII contains the author's program. The work was provided with a bibliography, a list of tables and figures.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/13046
Collections
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image