• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pytania typu: Agnieszko, masz problem?! – w dyskursie szkolnym

Thumbnail
View/Open
Pytania typu: Agnieszko... (429.8Kb)
Author:
Ożdżyński, Grzegorz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 96, Studia Logopaedica 4 (2011), s. [396]-404
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The pragmatic function of irony is to signalize the valuation—mainly negative valuation. Ironic mockery appears generally in the form of expressions of praise, but implying a negative judgment. The form of the expressed “on the surface” (alleged) fake interest in the student’s problems aims to hide the derisive assessment or latent rebuke—in the form of a “therapeutic” question added in the course of teacher’s reasoning. In the context of school conversations the ironic utterances of teachers are subject to distinctive reassessment— either towards persuasion (negative valuation, scolding, admonishing, calling to order), or more tactful, polite (appeasing the difficult situation in a humorous way), talking about some inconvenient issues in a more gentle way, with a view to the effectiveness in solving problems that arise in school communication.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13121
Collections
  • 2011, Studia Logopaedica 4
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image