dc.contributor.author | Coroamă, Laura Ioana | pl |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T06:48:33Z | |
dc.date.available | 2024-05-20T06:48:33Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [18]-28 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/13189 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł oparty jest na badaniach nad uczniami szkół podstawowych w wielokulturowym i wielojęzycznym
regionie Rumunii. Grupa docelowa składa się uczniów w czwartym roku nauki języka angielskiego, którzy w swoim
otoczeniu mają kontakt z innymi językami. Badania odnoszą się do nacisku na kształcenie sprawności językowych,
który jest obecny w podejściu komunikacyjnym do nauczania języków obcych, podczas gdy relacje ucznia
z otoczeniem są pomijane. Projekt ten ma pomóc w analizie, do jakiego stopnia współpraca w wielojęzycznym otoczeniu
ucznia wpływa na rozwój strategii językowych bardziej wydajnych niż rozwijane w systemie nauczania nastawionym na
rozwój strategii dyskursywnych. Nauczyciel języka i wychowawca stworzą środowisko ćwiczeniowe za pomocą zadań
wymagających wiedzy multidyscyplinarnej, aktywacji sprawności językowych i zaangażowania ucznia. Będziemy
obserwować, jak uczniowie dostosowują swoje strategie w zależności od wymagań zadania, roli sprawności językowych i
systemu motywacyjnego, który pojawi się w takiej strukturze zajęć. | pl |
dc.language | en | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.title | Revisiting the structure of the english class: to what extent can the commu nity of practice structure promote new motivational patterns in the language class? | en |
dc.title.alternative | Ocena struktury klasy uczącej się angielskiego: do jakiego stopnia środowisko nauczania wpływa na motywację do nauki w klasie językowej? | pl |
dc.type | Article | pl |