Collaboration with students – trainee teachers of English
View/ Open
Author:
Ratniece, Inta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [36]-46
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Szkolnictwo wyższe na Łotwie jest w trakcie zmiany związanej z trzema zmieniającymi się komponentami:
społeczeństwem, indywidualizacją, edukacją.
Celem niniejszych badań jest ustalenie, jaką wiedzę, umiejętności, doświadczenia, cechy
indywidualne i kompetencje powinni posiadać nauczyciele mający z powodzeniem przeprowadzić ten proces zmian.
Artykuł przedstawia model kompetencji, które powinni posiadać kształcący się nauczyciele języków obcych: 1) ogólne
kompetencje zawodowe (wiedza, sprawności, doświadczenie, myślenie krytyczne, decyzyjność itd.); 2) kompetencje
społeczne (kooperacja, zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów, tolerancja itd.); 3) zdolności osobiste
(kreatywność, inicjatywa, dążenie do celu itd.).