Criteria of integrated foreign language acquisition
View/ Open
Author:
Liepa, Diana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [91]-100
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Niedawno pojawiło się nowe podejście do integracji w przyswajaniu języków obcych. Teoria procesów integracyjnych
proponuje cztery różne wymiary: procesy indywidualne, procesy interakcyjne, procesy instytucjonalne oraz procesy
społeczne.
Nowe podejście do integracji wzajemnie łączy procesy indywidualne, instytucjonalne oraz społeczne. Następujące
komponenty zostają zintegrowane w procesie przyswajania języka: uczenie się, treść, stosowanie w praktyce,
doświadczenie oraz czynniki je wywołujące: potrzeby, wartości i cele. W ten sposób zdefiniowane zostały koncepcja
zintegrowanych treści i struktur oraz kryteria oceny zintegrowanego przyswajania sprawności językowych, uczenia się
oraz profesjonalnego stosowania języka.