Emerging precision in lower secondary student writing in english
View/ Open
Author:
Flognfeldt, Mona Evelyn
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [101]-108
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym
w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008).
Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w Norwegii na tym poziomie jest umiejętność pisania z ‘pewną
precyzją, płynnością i koherencją’. Artykuł przedstawia wyniki badań w przypadku tekstów napisanych przez 22
uczniów w wieku 14–15 lat. Analiza ilościowa, oparta na badaniu kompleksowości słownictwa i gramatyki, wskazuje na
znaczną różnorodność w badanej klasie. Badania jakościowe pokazują zastanawiającą niestabilność leksykalną i
gramatyczną.
Badanie diagnostyczne prowadzi do refleksji pedagogicznych na temat efektywności i proaktywności technik
rozwijających sprawność pisania. Aby ułatwić przyswajanie użytecznych struktur języka angielskiego nauczyciele będą
potrzebować zestawu technik dynamicznie powiązanych z życiem ucznia, aby zmotywować go do większej precyzji w
pisaniu.