• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emerging precision in lower secondary student writing in english

Thumbnail
View/Open
Emerging precision... (380.0Kb)
Author:
Flognfeldt, Mona Evelyn
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [101]-108
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Niniejszy artykuł przedstawia opis badań rozwoju języka na poziomie gimnazjalnym w Norwegii, w oparciu o teorię kompleksowości (Larsen-Freeman and Cameron 2008). Jednym z celów kształcenia według programu narodowego w Norwegii na tym poziomie jest umiejętność pisania z ‘pewną precyzją, płynnością i koherencją’. Artykuł przedstawia wyniki badań w przypadku tekstów napisanych przez 22 uczniów w wieku 14–15 lat. Analiza ilościowa, oparta na badaniu kompleksowości słownictwa i gramatyki, wskazuje na znaczną różnorodność w badanej klasie. Badania jakościowe pokazują zastanawiającą niestabilność leksykalną i gramatyczną. Badanie diagnostyczne prowadzi do refleksji pedagogicznych na temat efektywności i proaktywności technik rozwijających sprawność pisania. Aby ułatwić przyswajanie użytecznych struktur języka angielskiego nauczyciele będą potrzebować zestawu technik dynamicznie powiązanych z życiem ucznia, aby zmotywować go do większej precyzji w pisaniu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13197
Collections
  • 2011, Studia Anglica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image