The importance of teaching culture in business english
View/ Open
Author:
Brtková, Jarmila
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [143]-149
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Nie ma wątpliwości, że język angielski jest obecnie lingua franca świata biznesu, umożliwiając kontakty
przedstawicielom różnych kultur. Jest więc naturalne, że uczniowie chcą nie
tylko opanować sprawności czytania, pisania, rozumienia ze słuchu i płynnego mówienia, ale przede wszystkim chcą
być w stanie komunikować się na poziomie docenianym w międzynarodowych kontaktach biznesowych. Aby to osiągnąć,
ucząc komunikacji w biznesie uczymy również aspektów kulturowych, gdyż komunikacja nie istnieje w oddzieleniu od
kultury. Są dwa powody dla których istnieje konieczność nauczania kultury w nauczaniu języków obcych:
międzynarodowa funkcja języka angielskiego oraz globalizacja.
Niniejszy artykuł podkreśla konieczność nauczania kultury w nauczaniu języka angielskiego dla biznesu, gdyż sama
znajomość sprawności językowych nie wystarczy do skutecznej komunikacji, ale musi być uzupełniona o znajomość
znaczeń specyficznych kulturowo, takich jak konwencje, zwyczaje, przekonania typowe dla drugiego kraju, czyli
kompetencję kulturową. Nauczanie kultury powinno zawierać wiedzę kulturową, wartości, zachowania i umiejętności
kulturowe.