Bringing language and culture to life – the significance of authentic audiovisual input in ELT
Author:
Smentek, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [158]-167
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item recordAbstract
Stosowanie materiałów audiowizualnych na lekcjach języków obcych nie jest niczym nowym, jednak w czasie formalnych
lekcji języka obcego, w znacznym stopniu opartych na materiałach podręcznikowych, dosyć rzadko sięgamy po
autentyczne programy telewizyjne, seriale, filmy.
Celem niniejszego artykułu jest odpowiedź na sceptycyzm nauczycieli wobec stosowania
autentycznych materiałów audiowizualnych i przekonanie ich, że w czasach, gdy ich uczniowie są od urodzenia
mieszkańcami zaawansowanego technologicznie świata, oni też powinni do tego świata należeć.
Artykuł omawia emocjonalne, kognitywne i lingwistyczne powody dla których autentyczne materiały audiowizualne
powinny być częścią każdego kursu języka obcego, szczególnie na wyższych poziomach zaawansowania, a także
przedstawia kilka propozycji technik nauczania z użyciem autentycznych materiałów audiowizualnych.