• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2011, Studia Anglica 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polite as you can be. Teaching to be polite in english as a lingua franca

Thumbnail
View/Open
Polite as you can be... (422.9Kb)
Author:
Strzałka, Agnieszka
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 106, Studia Anglica 1 (2011), s. [168]-178
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
Grzeczność w języku obcym, a zwłaszcza w języku używanym do celów komunikacji międzynarodowej, wymaga nie tylko opanowania odpowiednich środków językowych, ale również modyfikacji kulturowo uwarunkowanych wzorców zachowania. To, co normalne w jednej wspólnocie językowej, w innej wydawać się może dziwne lub niewłaściwe. Dążąc do rozwijania kompetencji pragmatycznej w języku angielskim jako międzynarodowym, napotykamy na szereg pytań. Czym grozi nawet częściowe porzucenie własnych wzorców grzecznościowych? Czy przyjmując wzorce anglosaskie spotkamy się ze zrozumieniem rozmówców z jeszcze innych kręgów kulturowych? Czy istnieje inne rozwiązanie? Opisane w artykule badanie jest próbą określenia norm zachowań grzecznościowych świata anglosaskiego wchodzących do repertuaru zachowań osób, które posługują się angielskim jako lingua franca, w odróżnieniu od norm, które budzą zastrzeżenia i zostają modyfikowane. Czy modyfikacja ta odbywa się pod wpływem kultury rodzimej? Respondentami badania są studenci anglistyki kończący cykl nauczycielskich studiów magisterskich.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13205
Collections
  • 2011, Studia Anglica 1
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image