• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pomoce elektroniczne w komunikacji uczniów niemówiących z wieloraką niepełnosprawnością – studium przypadku Mikołaja i Andrzeja

Thumbnail
View/Open
Pomoce elektroniczne... (507.8Kb)
Author:
Andrykowska, Anna
Bernacik-Rakocz, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [235]-242
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The article presents the process of improving communication competencies of two mute students, advanced users of ACC – Mikołaj (12) and Andrzej (21) – who, due to their high intellectual potential and low motor skills, were equipped with electronic communication aids: Tech Touch and laptop with BM&SDP software. Communication with the use of electronic aids ensured the boys’ maximal independence in reaching vocabulary and gave them the possibility of constructing fuller and richer utterances both when it comes to their content and grammatical correctness. There are still some difficulties and problems that are encountered both by the users of electronic aids and the therapists who lack the access to the prototype of dynamic help that takes the Polish grammatical rules into consideration as well as to research on the frequency of language used in conversation.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13289
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image