• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klub Aktora – współtworzenie sztuki. Teatralna przestrzeń dla osób z autyzmem

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Klub Aktora – współtworzenie... (979.3KB)
Autor:
Górecka, Małgorzata
Sabik, Magdalena
Stachowicz, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [280]-286
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Special Education School Complex No. 13 for Children and Adolescents with Autism in Krakow has been realizing an innovative programme created by Magdalena Sabik which uses elements of dance and theatre therapy for several years. The programme assumes structuring school artistic and spectacle activity through the creation of a theatre group. The group, known as the Actor’s Club, consists of students chosen from different classes as well as therapists and volunteers. The main assumption of the work in the Actor’s Club is creation of a space for the development of one’s own positive image through the opportunity of appearing in a group and through activity that comes from the student’s own will rather than as an answer to the teacher’s instruction. Regular, weekly meetings are a chance to develop the skill of spending spare time in a constructive and pleasant way. Difficulties in abstract thinking and using imagination are particularly visible in the functioning of people with autism. Therapeutic actions conducted in the Actor’s Club are directed to the development of these competencies and to the development of social contacts, spontaneity and inculcation to taking up artistic activity. The effect of the work of the Actor’s Club are theatrical as well as vocal and dancing performances presented during school celebrations, festivals and competitions for children and adolescents.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13296
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image