• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola przystosowań w nabywaniu aktywności własnych uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
View/Open
Rola przystosowań... (842.9Kb)
Author:
Baraniewicz, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [303]-308
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
One’s own activity is one of the main factors of development and its basic manifestation during childhood is play. Persons with severe multiple disabilities experience a deficiency in that activity due to motivational and perceptual problems as well as motor disability. Such a situation results in a low level of activity and the forms of classes suggested by carers and therapists usually have the character of passive participation. The article attempts to convince, on the basis of real-life examples, that the use of some adjustments that will make a task more accessible, both cognitively and physically, is an opportunity for the own activity of a person with severe multiple disabilities. In order to achieve that it is necessary to exhaustively observe the student, especially with regard to his or her motor and perceptual abilities as well as the interests displayed.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13300
Collections
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image