• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2012, Studia Paedagogica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rola przystosowań w nabywaniu aktywności własnych uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Rola przystosowań... (842.9KB)
Autor:
Baraniewicz, Maciej
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 108, Studia Paedagogica 2 (2012), s. [303]-308
Język: pl
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
One’s own activity is one of the main factors of development and its basic manifestation during childhood is play. Persons with severe multiple disabilities experience a deficiency in that activity due to motivational and perceptual problems as well as motor disability. Such a situation results in a low level of activity and the forms of classes suggested by carers and therapists usually have the character of passive participation. The article attempts to convince, on the basis of real-life examples, that the use of some adjustments that will make a task more accessible, both cognitively and physically, is an opportunity for the own activity of a person with severe multiple disabilities. In order to achieve that it is necessary to exhaustively observe the student, especially with regard to his or her motor and perceptual abilities as well as the interests displayed.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13300
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Paedagogica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image