• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Anglica
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

$L_1$ - and $L_2$ - induced misanalysis of the sound and suprasegmental structure in Philology Students' English

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
$L_1$ - and $L_2$ - induced misanalysis... (398.8KB)
Autor:
Buczek-Zawiła, Anita
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 117, Studia Anglica 2 (2012), s. [72]-91
Język: en
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł bada przypadki błędnej wymowy studentów filologii angielskiej, koncentrując się nie na podstawianiu dźwięków polskich w miejsce angielskich, a na ważnym aspekcie prozodii jakim jest akcent wyrazowy. Z przeprowadzonych obserwacji wynika, iż błędy takie maja trojakie źródło: silny efekt substratum w postaci transferu pozycji akcentu z języka pierwszego, tj. polskiego; błędnie postrzegana regularność występująca w języku drugim, tj. angielskim, dotycząca analogii i podobieństw między grupami wyrazów; oraz wzgląd pozajęzykowy – akcentowanie sylaby inicjalnej, które jest postrzegane jako obcobrzmiące w języku pierwszym, a zatem powinno zbliżać użytkownika do wymowy pożądanej w drugim języku. Konsekwencją opisanych zjawisk jest nagminność błędów prozodycznych i wynikających z nich błędów na poziomie segmentalnym, co skutkuje akcentem dalekim od akceptowanego standardu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13627
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Anglica 2
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image