• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja z kontekstem kształcenia ustawicznego w globalizującym się świecie : rozważania teoretyczne

Thumbnail
View/Open
02--Edukacja-z-kontekstem.pdf (1.063Mb)
Author:
Jakubaszek, Wanda
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [25]-45.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kultura ponowoczesności
globalizacja
społeczeństwo kognitywne
kluczowe kompetencje
teoria konektywizmu
kształcenie przez całe życie
postmodern culture
globalization
cognitive society
key competences
theory of connectivism
lifelong learning
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Artykuł poświęcony jest przemianom edukacji współczesnego człowieka pod wpływem kultury ponowoczesności oraz dążności społeczeństw europejskich do szeroko rozumianej globalizacji. Na tle postulatów Raportu Oświatowego UNESCO Edukacja, jest w niej ukryty skarb zostały zaprezentowane rozważania dotyczące kształtowania w procesie edukacji jednostki potrzeby uczenia się przez całe życie, kluczowych kompetencji, a także budowanie społeczeństwa kognitywnego w oparciu o nowoczesne technologie wraz z zastosowaniem teorii konektywizmu.
 
The article focuses on educational changes under the influence of postmodern human culture and aspirations of European societies to broadly understood globalization. In the context of the postulates of the UNESCO Educational Report Education is the hidden treasure, the article presents ideas concerning the process of education of an individual and developing, within this process, the necessity for lifelong learning and the key competences. It also discusses the construction of a cognitive society, basing on modem technologies and with the application of the theory of connectivism.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1504
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image