Edukacja z kontekstem kształcenia ustawicznego w globalizującym się świecie : rozważania teoretyczne
View/ Open
Author:
Jakubaszek, Wanda
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [25]-45.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kultura ponowoczesnościglobalizacja
społeczeństwo kognitywne
kluczowe kompetencje
teoria konektywizmu
kształcenie przez całe życie
postmodern culture
globalization
cognitive society
key competences
theory of connectivism
lifelong learning
Date: 2012
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł poświęcony jest przemianom edukacji współczesnego człowieka pod
wpływem kultury ponowoczesności oraz dążności społeczeństw europejskich
do szeroko rozumianej globalizacji. Na tle postulatów Raportu Oświatowego
UNESCO Edukacja, jest w niej ukryty skarb zostały zaprezentowane rozważania
dotyczące kształtowania w procesie edukacji jednostki potrzeby uczenia
się przez całe życie, kluczowych kompetencji, a także budowanie społeczeństwa
kognitywnego w oparciu o nowoczesne technologie wraz z zastosowaniem
teorii konektywizmu. The article focuses on educational changes under the influence of postmodern
human culture and aspirations of European societies to broadly understood
globalization. In the context of the postulates of the UNESCO Educational
Report Education is the hidden treasure, the article presents ideas concerning
the process of education of an individual and developing, within this process,
the necessity for lifelong learning and the key competences. It also discusses
the construction of a cognitive society, basing on modem technologies and
with the application of the theory of connectivism.