• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja z kontekstem kształcenia ustawicznego w globalizującym się świecie : rozważania teoretyczne

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
02--Edukacja-z-kontekstem.pdf (1.063MB)
Autor:
Jakubaszek, Wanda
Źródło: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [25]-45.
Język: pl
Słowa kluczowe:
kultura ponowoczesności
globalizacja
społeczeństwo kognitywne
kluczowe kompetencje
teoria konektywizmu
kształcenie przez całe życie
postmodern culture
globalization
cognitive society
key competences
theory of connectivism
lifelong learning
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Artykuł poświęcony jest przemianom edukacji współczesnego człowieka pod wpływem kultury ponowoczesności oraz dążności społeczeństw europejskich do szeroko rozumianej globalizacji. Na tle postulatów Raportu Oświatowego UNESCO Edukacja, jest w niej ukryty skarb zostały zaprezentowane rozważania dotyczące kształtowania w procesie edukacji jednostki potrzeby uczenia się przez całe życie, kluczowych kompetencji, a także budowanie społeczeństwa kognitywnego w oparciu o nowoczesne technologie wraz z zastosowaniem teorii konektywizmu.
 
The article focuses on educational changes under the influence of postmodern human culture and aspirations of European societies to broadly understood globalization. In the context of the postulates of the UNESCO Educational Report Education is the hidden treasure, the article presents ideas concerning the process of education of an individual and developing, within this process, the necessity for lifelong learning and the key competences. It also discusses the construction of a cognitive society, basing on modem technologies and with the application of the theory of connectivism.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1504
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image