Show simple item record

dc.contributor.authorJakubaszek, Wanda
dc.date.accessioned2017-04-11T12:03:36Z
dc.date.available2017-04-11T12:03:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citation(Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [25]-45.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1504
dc.description.abstractArtykuł poświęcony jest przemianom edukacji współczesnego człowieka pod wpływem kultury ponowoczesności oraz dążności społeczeństw europejskich do szeroko rozumianej globalizacji. Na tle postulatów Raportu Oświatowego UNESCO Edukacja, jest w niej ukryty skarb zostały zaprezentowane rozważania dotyczące kształtowania w procesie edukacji jednostki potrzeby uczenia się przez całe życie, kluczowych kompetencji, a także budowanie społeczeństwa kognitywnego w oparciu o nowoczesne technologie wraz z zastosowaniem teorii konektywizmu.pl_PL
dc.description.abstractThe article focuses on educational changes under the influence of postmodern human culture and aspirations of European societies to broadly understood globalization. In the context of the postulates of the UNESCO Educational Report Education is the hidden treasure, the article presents ideas concerning the process of education of an individual and developing, within this process, the necessity for lifelong learning and the key competences. It also discusses the construction of a cognitive society, basing on modem technologies and with the application of the theory of connectivism.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.rights.uri
dc.subjectkultura ponowoczesnościpl_PL
dc.subjectglobalizacjapl_PL
dc.subjectspołeczeństwo kognitywnepl_PL
dc.subjectkluczowe kompetencjepl_PL
dc.subjectteoria konektywizmupl_PL
dc.subjectkształcenie przez całe życiepl_PL
dc.subjectpostmodern cultureen_EN
dc.subjectglobalizationen_EN
dc.subjectcognitive societyen_EN
dc.subjectkey competencesen_EN
dc.subjecttheory of connectivismen_EN
dc.subjectlifelong learningen_EN
dc.titleEdukacja z kontekstem kształcenia ustawicznego w globalizującym się świecie : rozważania teoretycznepl_PL
dc.title.alternativeEducation and the context of lifelong learning in the globalized world : theoretical considerationsen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record