Konteksty mobilności współczesnej edukacji
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Topa, Danuta
Źródło: (Kontro)wersje wielowymiarowości współczesnej edukacji / red. nauk. Wanda Jakubaszek, Danuta Topa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [136]-147.
Język: pl
Słowa kluczowe:
jakość kształceniamobilność pozioma i pionowa
europejski wymiar edukacji
quality of education
academic mobility (horizontal and vertical)
European dimension of education
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule przedstawiono konteksty mobilności akademickiej edukacji. Z szerokiego
spektrum zagadnień omówione zostały dwa konteksty dotyczące korzyści
wynikających z pobytu studentów w zagranicznej placówce. Pierwszy
kontekst to korzyści akademickie związane z samą uczelnią przyjmującą, jakością
oferowanych zajęć oraz relacjami pomiędzy studentami i wykładowcami.
Drugi kontekst to nieakademickie korzyści, do których można zaliczyć aspekty
zawodowe, kulturowe oraz szeroko pojęte względy osobiste. The text presents a discussion on the academic and non-academic contexts
of student mobility. From the wide range of issues, two beneficial aspects
of students’ staying at foreign universities are highlighted. The first aspect,
connected with the host university itself, is the quality of classes and relations
between students and lecturers. The other, non-academic aspect, concerns
the professional, cultural and personal benefits.