• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej szkoły

Thumbnail
View/Open
01--Nauczyciel-wobec-wyzwan--Kwiasowski.pdf (699.5Kb)
Author:
Kwiasowski, Zbigniew
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Edukacja dla bezpieczeństwa wobec wyzwań współczesności / pod red. Zbigniewa Kwiasowskiego i Klaudii Cendy-Miedzińskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [8]-20.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczyciele
szkoły
21 w.
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
This article: „Teacher's attitude towards the challenges of the present school" is a synthesis of the results of the researches conducted by The Chair of Social Studies and Safety of KEN Pedagogical University in Cracow. The topic of the article involves the opinion of the high school youth towards their school and teachers. It is well known that teacher's job was and is a job of social trust. Unfortunately, the results of the research were not optimistic. Approximately 50% of the tested students responded negatively towards going to school. Furthermore, the results show that teacher does not play a major role in solving student's problems. In the world of the student, the teacher is expected to be a person who supports and loves young people. Teachers are expected to be professional, reflecting a strong work ethics, while being open and friendly. In one word - the teacher should be a good person. However, life often shows a different reality. The current results reflected in this article show that further diagnosis is needed regarding the issues of being a teacher, their responsibilities and their mission in the 21st Century.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1536
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image