Show simple item record

dc.contributor.authorRyk, Andrzejpl_PL
dc.date.accessioned2017-05-17T08:36:52Z
dc.date.available2017-05-17T08:36:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDebata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 8-16pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1683
dc.description.abstractArtykuł odwołuje się do starożytnej zasady horror vacui, która oznaczała dosłownie ‘lęk przed próżnią’ a w szerszym kontekście ‘lęk przed tym, co nieznane’. Autor wykorzystuje tę zasadę do próby opisu dynamicznych zmian zachodzących w świecie paradygmatów, pytając m.in. o możliwość wzajemnego komunikowania się paradygmatów – przekłady międzyparadygmatyczne. Stawia tezę o istnieniu peryferii paradygmatów, które są kanałami komunikacyjnymi między poszczególnymi paradygmatami.pl_PL
dc.description.abstractThe article refers to the ancient principle of horror vacui, which literally means ‘fear of empty space’, and in a broader sense – ‘fear of the unknown’. The author employs this principle to describe changes taking place in the realm of paradigms, pondering e.g. over the possibility of mutual communication between paradigms: inter-paradigm translations. He argues that there exist peripheries of paradigms that act as communication channels between particular paradigms.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectzasada horror vacuipl_PL
dc.subjectparadygmatpl_PL
dc.subjectperyferie paradygmatówpl_PL
dc.subjecthorror vacuien_EN
dc.subjectprincipleen_EN
dc.subjectparadigmen_EN
dc.subjectparadigm peripheriesen_EN
dc.titleParadygmatyczne horror vacui w pedagogicepl_PL
dc.title.alternativeThe paradigmatic horror vacui in pedagogyen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record