Show simple item record

dc.contributor.authorKędzierska, Agnieszka
dc.contributor.authorde Haan, Gerhardpl_PL
dc.contributor.authorKolleck, Ninapl_PL
dc.contributor.authorFischbach, Robertpl_PL
dc.date.accessioned2017-05-17T12:22:10Z
dc.date.available2017-05-17T12:22:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDebata Edukacyjna. 2013, nr 6, s. 27-61pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1685
dc.description.abstractWarunkiem realizacji założeń zrównoważonego rozwoju jest odpowiednia edukacja, która kształtując kompetencje kluczowe oraz przygotowując absolwentów do aktywnego wkroczenia na rynek pracy, jest najlepszym sposobem formowania właściwych postaw obywateli już od najmłodszych lat ich życia. Od momentu ustanowienia przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) Dekady na rzecz Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju coraz więcej organizacji zwraca się w kierunku aktywności podnoszących świadomość w zakresie kluczowych środowiskowych, ekonomicznych i społecznych aspektów zrównoważonej przyszłości oraz kształtowania właściwych postaw społecznych. Newralgiczna spośród tych działań jest współpraca pomiędzy wszystkimi aktorami procesu edukacji dążąca do stwarzania możliwości budowania takiej biografii edukacyjnej przyszłych absolwentów, która poprzez gruntowną wiedzę, odpowiednie kompetencje i doświadczenie zawodowe, przygotuje ich do aktywnego i odpowiedzialnego wejścia na rynek pracy. Naszym celem było przybliżenie najważniejszych założeń edukacji dla zrównoważonego rozwoju i pokazanie stopnia ich implementacji w Polsce oraz na podstawie wyników projektu QuasiBNE (implementowanego przez Instytut Futur na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie), zwrócenie uwagi na znaczenie kształtowania i promowania lokalnych i regionalnych krajobrazów edukacyjnych w kontekście wyzwań, jakie stawia zarządzanie sieciami kontaktów oraz komunikacja pomiędzy poszczególnymi aktorami.pl_PL
dc.description.abstractThe condition for achieving the objectives of sustainable development is an appropriate education which, shaping key competences and preparing graduates to actively enter into the labor market, is the best way of forming proper attitudes of citizens from the earliest years of their life. From the moment when the United Nations (UN) established the Decade of Education for Sustainable Development, more and more organizations are turning to awareness-raising activities on key (environmental, economic and social) aspects of a sustainable future and the development of appropriate social attitudes. Among these activities, the most important is cooperation between all the actors of the educational process aiming to create opportunities to build such educational biography of the future graduates, which, through a thorough knowledge, relevant qualifications and professional experience, prepare them for active and responsible labor market entry. Our goal was to present the most important objectives of education for sustainable development, the degree of their implementation in Poland and, based on the preliminary results of the project QuasiBNE (implemented by the Institute Futur at Freie Universität Berlin), to draw attention to the importance of developing and promoting local and regional educational landscapes in the context of challenges imposed by managing contact networks and communication between the different actors.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkrajobraz edukacyjnypl_PL
dc.subjectbiografia edukacyjnapl_PL
dc.subjectedukacja dla zrównoważonego rozwojupl_PL
dc.subjectsocial network analysis (SNA)pl_PL
dc.subjectkompetencje kluczowe w edukacji dla zrównoważonego rozwojupl_PL
dc.subjecteducational landscapepl_PL
dc.subjecteducational biographypl_PL
dc.subjecteducation for sustainable developmentpl_PL
dc.subjectsocial network analysis (SNA)pl_PL
dc.subjectkey competence in education for sustainable developmentpl_PL
dc.titleWybrane aspekty edukacji dla zrównoważonego rozwoju w Polsce na tle niemieckiego kontekstu : niemiecki krajobraz edukacyjny w zapewnianiu jakości edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR)pl_PL
dc.title.alternativeSelected aspects of education for sustainable development in Poland in the context of situation in Germany : german educational landscape in ensuring the quality of education for sustainable development (ESD)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record