• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'univers théâtral dans les drames et dans la prose de Jean Genett

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (12.36Mb)
Author:
Chomiszczak, Tomasz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Lubas-Bartoszyńska, Regina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: fr
Subject:
interakcja
lustro
ceremonia
sacrum
labirynt
interaction
mirror
ceremony
sacrum
labyrinth
Date: 1997
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem Pani prof. dr hab. Reginy Lubas-Bartszyńskiej. Streszczenie pracy w języku polskim na stronach 226-243.
Abstract
Praca dotyczy literatury Jean Geneta. Ma na celu wykazać, że świat literacki Geneta nosi wszelkie znamiona teatralności: nie tylko w jego dramatach, lecz również w powieściach. Objawia się to poprzez nawiązywanie autora do metafory ”theatrum mundi", przez zagęszczanie iluzji dzięki tworzeniu niezliczonych sobowtórów swoich postaci, uciekanie w świat rytuału i relacji sacrum-profanum. Genet posługuje się też chętnie grą intertekstualną. Wszystkie te zabiegi są dowodem poważnych zaburzeń identyfikacyjnych pisarza, który bezskutecznie poszukuje prawdy o własnej tożsamości. Nie mogąc jej odnaleźć - wybiera teatralny fałsz.
 
The dissertation concerns the literature of Jean Genet. Its target is to show that the literary world of Genet has all marks of theatrality: both in his dramas and in novels. The author refers to the "theatrum mundi” metaphore, he increases an illusion by creating a great number of doubles of his chracters, he runs away into the world of ritual and sacrum-profanum relation. Genet, makes use willingly of an intertextual playing. All those measures prove the writer's serious problems with self-identification. Genet looks for the truth about his identity without results: in the end, he choses the theatrical false.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1773
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image