• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

L'univers théâtral dans les drames et dans la prose de Jean Genett

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (12.36MB)
Autor:
Chomiszczak, Tomasz
Promotor:
Lubas-Bartoszyńska, Regina
Język: fr
Słowa kluczowe:
interakcja
lustro
ceremonia
sacrum
labirynt
interaction
mirror
ceremony
sacrum
labyrinth
Data: 1997
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem Pani prof. dr hab. Reginy Lubas-Bartszyńskiej. Streszczenie pracy w języku polskim na stronach 226-243.
Streszczenie
Praca dotyczy literatury Jean Geneta. Ma na celu wykazać, że świat literacki Geneta nosi wszelkie znamiona teatralności: nie tylko w jego dramatach, lecz również w powieściach. Objawia się to poprzez nawiązywanie autora do metafory ”theatrum mundi", przez zagęszczanie iluzji dzięki tworzeniu niezliczonych sobowtórów swoich postaci, uciekanie w świat rytuału i relacji sacrum-profanum. Genet posługuje się też chętnie grą intertekstualną. Wszystkie te zabiegi są dowodem poważnych zaburzeń identyfikacyjnych pisarza, który bezskutecznie poszukuje prawdy o własnej tożsamości. Nie mogąc jej odnaleźć - wybiera teatralny fałsz.
 
The dissertation concerns the literature of Jean Genet. Its target is to show that the literary world of Genet has all marks of theatrality: both in his dramas and in novels. The author refers to the "theatrum mundi” metaphore, he increases an illusion by creating a great number of doubles of his chracters, he runs away into the world of ritual and sacrum-profanum relation. Genet, makes use willingly of an intertextual playing. All those measures prove the writer's serious problems with self-identification. Genet looks for the truth about his identity without results: in the end, he choses the theatrical false.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1773
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image