dc.contributor.advisor | Uryga, Zenon | pl_PL |
dc.contributor.author | Kwaśna, Teresa | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-06-13T15:37:31Z | |
dc.date.available | 2017-06-13T15:37:31Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1779 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Neofilologii.
Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Zenona Urygi.
Obszerne streszczenie rozprawy doktorskiej w języku polskim na stronach 201-215. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca analizuje stan metodyki literatury we Francji w latach 1970-94 ze szczególnym uwzględnieniem wpływu teorii
semiotyczno-strukturalnych na dydaktykę literacką. Głównym celem pracy jest zbadanie tzw. kreatywnych metod
nauczania literatury polegających na wykorzystaniu twórczej aktywności uczniów. Ruch dydaktyki kreatywnej,
zapoczątkowany przez Celestyna Freineta na początku XX wieku rozwija się, szczególnie we Francji, do dziś a jego
głównymi reprezentantami są: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André i Roger Petitjean. Współczesne propozycje
metod twórczych opierają się zarówno na badaniach z dziedziny teorii literatury jak i językoznawstwa co pozwala na
szczególnie wnikliwą analizę tekstu literackiego, a co za tym idzie, jego twórczą lekturę. | pl_PL |
dc.description.abstract | The work analyses the condition of the French way of teaching literature in the years 1970-94 with a special
regards to the influence of structural theory on the teaching methods. The main purpose of the work is to analyse
so called "creative teaching methods of literature" witch is based on using student's creative activity. The
creative didactics movement, initiated by Celestin Freinet in the beginning of the 20th century has been developing
and it's main representatives in France are: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André and Roger Petitjean. Current
sugestions of creative methods are based both on the reserches on the theory of literature and linguistics. This
helps in a very deep analysis and creative reading of poetic text. | en_EN |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka literatury | pl_PL |
dc.subject | strukturalizm a dydaktyka | pl_PL |
dc.subject | metody kreatywne we Francji | pl_PL |
dc.subject | kreatywna lektura tekstu | pl_PL |
dc.subject | literature teaching methods | en_EN |
dc.subject | structural theory and didactic | en_EN |
dc.subject | creative methods in France | en_EN |
dc.subject | creative reading of the text | en_EN |
dc.title | Les théories littéraires d’origine structuraliste et les méthodes créatives de l’enseignement de la littérature en France (1970 -1994) | fr_FR |
dc.title.alternative | Wpływ strukturalnych teorii dzieła literackiego na metody kształcenia literackiego we Francji (1970-1994) | pl_PL |
dc.title.alternative | Influence of the structural theory of literature on the teaching methods in France in the years (1970-1994) | en_EN |
dc.type | Thesis | pl_PL |