Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorUryga, Zenonpl_PL
dc.contributor.authorKwaśna, Teresapl_PL
dc.date.accessioned2017-06-13T15:37:31Z
dc.date.available2017-06-13T15:37:31Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1779
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Neofilologii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Zenona Urygi. Obszerne streszczenie rozprawy doktorskiej w języku polskim na stronach 201-215.pl_PL
dc.description.abstractPraca analizuje stan metodyki literatury we Francji w latach 1970-94 ze szczególnym uwzględnieniem wpływu teorii semiotyczno-strukturalnych na dydaktykę literacką. Głównym celem pracy jest zbadanie tzw. kreatywnych metod nauczania literatury polegających na wykorzystaniu twórczej aktywności uczniów. Ruch dydaktyki kreatywnej, zapoczątkowany przez Celestyna Freineta na początku XX wieku rozwija się, szczególnie we Francji, do dziś a jego głównymi reprezentantami są: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André i Roger Petitjean. Współczesne propozycje metod twórczych opierają się zarówno na badaniach z dziedziny teorii literatury jak i językoznawstwa co pozwala na szczególnie wnikliwą analizę tekstu literackiego, a co za tym idzie, jego twórczą lekturę.pl_PL
dc.description.abstractThe work analyses the condition of the French way of teaching literature in the years 1970-94 with a special regards to the influence of structural theory on the teaching methods. The main purpose of the work is to analyse so called "creative teaching methods of literature" witch is based on using student's creative activity. The creative didactics movement, initiated by Celestin Freinet in the beginning of the 20th century has been developing and it's main representatives in France are: Claudette Oriol-Boyer, Anne Roche, André and Roger Petitjean. Current sugestions of creative methods are based both on the reserches on the theory of literature and linguistics. This helps in a very deep analysis and creative reading of poetic text.en_EN
dc.language.isofrpl_PL
dc.subjectdydaktyka literaturypl_PL
dc.subjectstrukturalizm a dydaktykapl_PL
dc.subjectmetody kreatywne we Francjipl_PL
dc.subjectkreatywna lektura tekstupl_PL
dc.subjectliterature teaching methodsen_EN
dc.subjectstructural theory and didacticen_EN
dc.subjectcreative methods in Franceen_EN
dc.subjectcreative reading of the texten_EN
dc.titleLes théories littéraires d’origine structuraliste et les méthodes créatives de l’enseignement de la littérature en France (1970 -1994)fr_FR
dc.title.alternativeWpływ strukturalnych teorii dzieła literackiego na metody kształcenia literackiego we Francji (1970-1994)pl_PL
dc.title.alternativeInfluence of the structural theory of literature on the teaching methods in France in the years (1970-1994)en_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord