Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorKuźma, Józefpl_PL
dc.contributor.authorKogut, Wiesławapl_PL
dc.date.accessioned2017-06-19T06:48:44Z
dc.date.available2017-06-19T06:48:44Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1782
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem naukowym prof. zw. dr hab. Józefa Kuźmy.pl_PL
dc.description.abstractW pracy zaprezentowano nowe spojrzenie na istotę podmiotowości i możliwości jej diagnozowania (jednym z zadań badawczych była normalizacja skonstruowanego kwestionariusza Skali Poczucia Podmiotowości). W części teoretycznej pracy zebrano i uporządkowano wiedzę o tym jak rozumiana jest podmiotowość, jaka jest jej wartość i warunki zaistnienia. W części metodologicznej przedstawiono wyniki z badań dotyczące stanu poczucia podmiotowości uczniów szkoły średniej ogólnokształcącej, realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w aspekcie wychowania podmiotowego oraz uwarunkowań podmiotowości uczniów. W opracowaniu umieszczono także propozycje zmian optymalizujących realizację idei podmiotowości uczniów w praktyce szkolnej.pl_PL
dc.description.abstractMy doctoral dissertation presents a new outlook on the issue of subjectivity awareness and relevant research methods. One of my aims was to construct a reliable and valid questionnaire for the assessment of subjectivity awareness. In the theoretical part of my work, I have collected and systematized previous work in the field of defining subjectivity awareness, its value and conditions for its presence. The methodological part of my dissertation includes the results of research into the degree of subjectivity awareness in secondary school, students, assessment of the teaching process in the aspect of education for subjectivity awareness, and description of conditions necessary for subjectivity awareness. Among the conclusions, I formulate suggestions for improving school practice in reference to subjectivity awareness in students.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectliceum ogólnokształcącepl_PL
dc.subjectpoczucie podmiotowościpl_PL
dc.subjectwychowanie podmiotowepl_PL
dc.subjectkwestionariusz SPPpl_PL
dc.subjectsecondary schoolen_EN
dc.subjectsubjectivity awarenessen_EN
dc.subjecteducation for subjectivity awarenessen_EN
dc.subjectquestionnaire for the assessment of subjectivity awarenessen_EN
dc.titlePodmiotowość uczniów - pedagogiczne postulaty a rzeczywistość : na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych państwowych i niepaństwowych liceach ogólnokształcących w Krakowiepl_PL
dc.title.alternativeSubjectivity awareness in secondary school students - pedagogical postulates and reality : research conducted in selected state and private schoolsen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord