• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podmiotowość uczniów - pedagogiczne postulaty a rzeczywistość : na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych państwowych i niepaństwowych liceach ogólnokształcących w Krakowie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (12.13MB)
Autor:
Kogut, Wiesława
Promotor:
Kuźma, Józef
Język: pl
Słowa kluczowe:
liceum ogólnokształcące
poczucie podmiotowości
wychowanie podmiotowe
kwestionariusz SPP
secondary school
subjectivity awareness
education for subjectivity awareness
questionnaire for the assessment of subjectivity awareness
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem naukowym prof. zw. dr hab. Józefa Kuźmy.
Streszczenie
W pracy zaprezentowano nowe spojrzenie na istotę podmiotowości i możliwości jej diagnozowania (jednym z zadań badawczych była normalizacja skonstruowanego kwestionariusza Skali Poczucia Podmiotowości). W części teoretycznej pracy zebrano i uporządkowano wiedzę o tym jak rozumiana jest podmiotowość, jaka jest jej wartość i warunki zaistnienia. W części metodologicznej przedstawiono wyniki z badań dotyczące stanu poczucia podmiotowości uczniów szkoły średniej ogólnokształcącej, realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego w aspekcie wychowania podmiotowego oraz uwarunkowań podmiotowości uczniów. W opracowaniu umieszczono także propozycje zmian optymalizujących realizację idei podmiotowości uczniów w praktyce szkolnej.
 
My doctoral dissertation presents a new outlook on the issue of subjectivity awareness and relevant research methods. One of my aims was to construct a reliable and valid questionnaire for the assessment of subjectivity awareness. In the theoretical part of my work, I have collected and systematized previous work in the field of defining subjectivity awareness, its value and conditions for its presence. The methodological part of my dissertation includes the results of research into the degree of subjectivity awareness in secondary school, students, assessment of the teaching process in the aspect of education for subjectivity awareness, and description of conditions necessary for subjectivity awareness. Among the conclusions, I formulate suggestions for improving school practice in reference to subjectivity awareness in students.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/1782
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image