• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osobowość nauczyciela – wychowawcy w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Osobowość nauczyciela... (119.9KB)
Autor:
Kiełb-Garbarczyk, Dorota
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [251]-260 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
personality
tutorial dialogue
school
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The problem of teacher´s personality have been discussed by many outstanding pedagogues and psychologists. They mainly focused on those qualities of teacher´s personality which determine efficient influence on the results of education, as well as on the analysis of factors determining occurrence of these qualities. The views on the origin of teacher´s personality traits were not unanimous. Some claimed that they are inborn, others that they are acquired, still others were of the opinion that they develop in the process of education or school practice. According to J.W. Dawid, the teacher should be characterized by “love for the human soul” – a trait decisive in efficient educational impact, according to Z. Mysłakowski it is “conactivity”, whereas M. Kreutz claims it is “evocative ability”. S. Szuman, who regarded pedagogical work as art, introduced still other personality traits. S. Baley viewed personality as “a set of all qualities which enable and facilitate educating others”.
URI
http://hdl.handle.net/11716/182
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image