Show simple item record

dc.contributor.advisorMaternicki, Jerzypl_PL
dc.contributor.authorBrynkus, Józefpl_PL
dc.date.accessioned2017-06-30T08:44:03Z
dc.date.available2017-06-30T08:44:03Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1829
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Historii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Maternickiego.pl_PL
dc.description.abstractPraca obejmuje treści polskojęzycznych podręczników wykorzystywanych w nauczaniu historii w XIX wieku na ziemiach polskich zaboru rosyjskiego i austriackiego. W znikomym zakresie wkracza na teren zaboru pruskiego. Metoda badawcza zastosowana w opracowaniu to przede wszystkim analiza oraz interpretacja treści książek stosowanych w edukacji. Rozprawa dzieli się na dwie części. W pierwszej przedstawiony został stan edukacji historycznej Polaków w XIX wieku. W drugiej zaprezentowane zostały rezultaty badań odnoszące się do katalogu bohaterów dziejów Polski do 1795 r., jaki funkcjonował w świadomości historycznej Polaków w okresie zaborów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjecthistoria XIX wiekupl_PL
dc.subjectpodręczniki szkolnepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjecttreścipl_PL
dc.subjectdzieje ojczystepl_PL
dc.subjectbohaterowie polscypl_PL
dc.titleBohaterowie dziejów ojczystych w podręcznikach szkolnych XIX wiekupl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record