• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstruowanie przestrzeni w wypowiedziach plastycznych i werbalnych dzieci pomiędzy 6 a 10 rokiem życia

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (14.35MB)
Autor:
Moszkowicz, Mirosława
Promotor:
Kielar-Turska, Maria
Język: pl
Słowa kluczowe:
konstruowanie przestrzeni
rysunek
wypowiedzi werbalne
dzieci
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym dr hab. Marii Kielar-Turskiej.
Streszczenie
Praca podejmuje problematykę dotyczącą specyfiki konstruowania przestrzeni przez dzieci. Celem badań było odkrycie: rodzaju ujmowanych przez dzieci relacji przestrzennych, wariantów prezentowania przestrzeni w rysunku oraz strategii stosowanych przez dzieci do opisywania przestrzeni w języku. Dążono do ustalenia związku pomiędzy tematem wypowiedzi (dom, droga, miasto), wiekiem dzieci a sposobem konstruowania przestrzeni. W pracy wykorzystano metodę obserwacji, rozmowy kierowane oraz analizę rysunków dzieci. Analiza materiału empirycznego wykazała, że sposób konstruowania przestrzeni jest zależny od wieku dzieci i od tematu wypowiedzi. Badania ujawniły także, że w rysunku dzieci eksponują inny rodzaj relacji przestrzennych, niż w języku. O ile w języku dzieci preferują relacje przemieszczania, to w rysunku dominują relacje biograwitacyjne. W obu kodach dzieci wyrażają zatem różne aspekty doświadczenia, co jest ważną informacją dla praktyki pedagogicznej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1835
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image