Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorGałkowski, Tadeuszpl_PL
dc.contributor.authorBaran, Jolantapl_PL
dc.date.accessioned2017-07-08T09:20:25Z
dc.date.available2017-07-08T09:20:25Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1839
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Tadeusza Gałkowskiego.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy była po pierwsze diagnoza i porównanie poziomu orientacji głuchych i słyszących uczniów klas I w schemacie ciała oraz po drugie ustalenie siły zależności pomiędzy omawianym poziomem a stopniem opanowania umiejętności czytania i pisania przez badanych uczniów. Do badań wykorzystano francuski test schematu ciała (J. Berges, C. Darat-Hmeljak, M. Stambak), uniwersalne próby na orientację w prawej i lewej stronie ciała (Piaget-Head) oraz próby głośnego czytania oraz pisania (T. Straburzyńska i T. Śliwińska). Uzyskane wyniki wskazują na istotnie niższy poziom orientacji głuchych uczniów w schemacie ciała. Jakkolwiek ujawniono w grupie eksperymentalnej zależności pomiędzy badanymi zmiennymi (orientacja w schemacie ciała a umiejętność czytania oraz pisania), to wskazują one na znaczenie orientacji w schemacie ciała dla powodzenia w nabywaniu podstawowych umiejętności szkolnych. Na tej podstawie sformułowano postulaty do pracy rewalidacyjnej z dzieckiem niesłyszącym w okresie przed rozpoczęciem i na początku nauki szkolnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectczytaniepl_PL
dc.subjectpisaniepl_PL
dc.subjectorientacjapl_PL
dc.subjectpierwszoklasistapl_PL
dc.subjectschemat ciałapl_PL
dc.subjectszkolne funkcjonowaniepl_PL
dc.subjectumiejętności szkolnepl_PL
dc.titlePoziom orientacji w schemacie ciała a stopień opanowania umiejętności czytania i pisania przez głuchych uczniów klas Ipl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord