• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczyciel akademicki w autobiografiach naukowych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Nauczyciel akademicki... (135.1KB)
Autor:
Suchmiel, Jadwiga
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [286]-300 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
scientific autobiography
academic teacher
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The thing that helps to shape the scientific profile of an academic teacher are the scientific autobiographies, which deal with the life and creative activity of the scientific workers. The portrait of an academic teacher functions not only in the academic everyday life, but also in scientific autobiographies. In both cases, the understanding of an academic teacher is imprinted with a purely didactic function along with science and creativity. The belief that scientific autobiographies can be useful in shaping valuable attitudes through introduction to a scientific work climate was declared by authors such as: A.B. Dobrowolski, W.I. Beveridge, D. Watson, A. Matejko, S. Błachowski, H. Seyle, M. Siemieński, J. Kozielecki, W. Świętosławski, M. Łobocki, et al. However, there are scientists that present totally opposite attitudes, i.e. they deny the usefulness of scientific autobiographies in the recognition of the productive process of a researcher, e.g. the view of Kevin Dunbar that the analysis of scientific autobiographies constitutes “an obsolete method” of formulating rules that determine the findings. Despite the reservations, it seems that autobiographies can still perform boosting functions in the process of effective didactic-scientific work by stimulating, motivating and creating a favorable climate.
URI
http://hdl.handle.net/11716/184
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image