• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wypalenie zawodowe nauczyciela skutkiem długotrwałego stresu zawodowego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wypalenie zawodowe... (104.7KB)
Autor:
Lesner, Wiesław
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [281]-286 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
professional burnout of teachers
professional stress
coaching
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the peculiar way with experiencing the stress without a doubt the teaching profession is associated with the profession. Roles performed by the teacher require the permanent contact of the interpersonal, huge commitment and the responsible cooperation with pupils, their parents, the school staff and institutions cooperating with her. Everything it is taking place at the same time under the permanent people power and causes that the teaching profession is exceptionally absorbing psychophysical, using up and stressing. The long-term stress accompanying the routine work can in consequence take the teacher to the professional burnout. And so burning down is a direct effect of the permanent professional stress. The research on the stress at the work, in the teaching profession is showing that it is profession, in which the chronic stress is acting and peculiar nuisances and permanent stressful events are appearing. Work with young people with method of the coaching could contribute to better relations pupil - teacher, where the teacher would become a partner, an adviser rather than an authority. Getting to know principles and methods of the coaching by teachers would extend the scope of their acquired competence.
URI
http://hdl.handle.net/11716/185
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image