Show simple item record

dc.contributor.advisorOżdżyński, Janpl_PL
dc.contributor.authorCieszyńska, Jadwigapl_PL
dc.date.accessioned2017-07-17T05:54:37Z
dc.date.available2017-07-17T05:54:37Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1855
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Polskiej. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana Ożdżyńskiego w Zakładzie Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy było przedstawienie poziomu rozumienia i używania słownych określeń czasu przez dzieci niesłyszące uczące się języka od szóstego roku życia, przez pięć- i osiem lat nauki w szkole specjalnej. W badaniach zastosowano metodę eksperymentalną /8 zadań skonstruowanych przez autora/. Uzyskane wyniki badań wykazały ogromne trudności dzieci niesłyszących zarówno w używaniu jak i rozumieniu słownych określeń czasu, a także pytań związanych z interpretacją kategorii czasu i mierzeniem jego upływu. Przyczyny obserwowanego stanu rzeczy leżą w zbyt późno rozpoczętej nauce języka, zbyt wczesnym rozpoczęciu nauki przedmiotów opartej na tekstach oraz w niekorzystnym wpływie struktur migowych. Zarówno analiza uzyskanych wyników, jak i proponowane strategie terapeutyczne mogą być wskazówką dla surdopedagogów przy opracowaniu programów nauczania w szkole specjalnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectjęzykoznawstwopl_PL
dc.subjectpsycholingwistykapl_PL
dc.subjectgłuchotapl_PL
dc.subjectczaspl_PL
dc.subjectdziecko niesłyszącepl_PL
dc.subjectjęzyk migowypl_PL
dc.subjectkategoria czasupl_PL
dc.titleRozumienie i użycie słownych określeń czasu przez dzieci niesłyszące (ujęcie kognitywne)pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record