• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczanie praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznych

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (6.986Mb)
Author:
Borucki, Tadeusz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Henzel, Janusz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
glottodydaktyka
gramatyka języków obcych
nauczanie eksperymentalne
filologia rosyjska
materiały dydaktyczne
Date: 1995
Metadata
Show full item record
Description:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska - opiekun naukowy Prof. Dr hab. Janusz Henzel.
Abstract
Praca stanowi próbę opisu nauczania eksperymentalnego praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznych. Nauczanie eksperymentalne prowadzono na podstawie specjalnie przygotowanych eksperymentalnych materiałów dydaktycznych w latach 1989-1995 w Instytucie Filologii Rosyjskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Nauczaniem byli objęci studenci młodszych lat studiów rusycystycznych. Nauczanie prowadzono w ramach przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego. Wyniki kontrolowano poprzez testy kontrolne prowadzone w grupach eksperymentalnych i kontrolnych. Eksperyment wykazał, że możliwe jest opanowanie gramatyki języka rosyjskiego bez odwoływania się do tradycyjnego podziału na typy fleksyjne. Nauczanie eksperymentalne potwierdziło twierdzenie, w myśl którego niezwykle ważną rolę przy nauczaniu języka obcego odgrywają ćwiczenia translacyjne. Możliwe jest także wykorzystanie koncepcji transferencji gramatycznej, sformułowanej przez S. Kaczmarskiego. Wyniki badań pozwoliły sformułować wniosek o przydatności przygotowanych materiałów dydaktycznych oraz przebiegu eksperymentu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/1903
Collections
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image