dc.contributor.advisor | Henzel, Janusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Borucki, Tadeusz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-07-28T06:07:13Z | |
dc.date.available | 2017-07-28T06:07:13Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1903 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska - opiekun naukowy Prof. Dr hab. Janusz Henzel. | pl_PL |
dc.description.abstract | Praca stanowi próbę opisu nauczania eksperymentalnego praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznych. Nauczanie eksperymentalne prowadzono na podstawie specjalnie przygotowanych eksperymentalnych materiałów dydaktycznych w latach 1989-1995 w Instytucie Filologii Rosyjskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Nauczaniem byli objęci studenci młodszych lat studiów rusycystycznych. Nauczanie prowadzono w ramach przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego. Wyniki kontrolowano poprzez testy kontrolne prowadzone w grupach eksperymentalnych i kontrolnych. Eksperyment wykazał, że możliwe jest opanowanie gramatyki języka rosyjskiego bez odwoływania się do tradycyjnego podziału na typy fleksyjne. Nauczanie eksperymentalne potwierdziło twierdzenie, w myśl którego niezwykle ważną rolę przy nauczaniu języka obcego odgrywają ćwiczenia translacyjne. Możliwe jest także wykorzystanie koncepcji transferencji gramatycznej, sformułowanej przez S. Kaczmarskiego. Wyniki badań pozwoliły sformułować wniosek o przydatności przygotowanych materiałów dydaktycznych oraz przebiegu eksperymentu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka | pl_PL |
dc.subject | gramatyka języków obcych | pl_PL |
dc.subject | nauczanie eksperymentalne | pl_PL |
dc.subject | filologia rosyjska | pl_PL |
dc.subject | materiały dydaktyczne | pl_PL |
dc.title | Nauczanie praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznych | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |