Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorHenzel, Januszpl_PL
dc.contributor.authorBorucki, Tadeuszpl_PL
dc.date.accessioned2017-07-28T06:07:13Z
dc.date.available2017-07-28T06:07:13Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1903
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska - opiekun naukowy Prof. Dr hab. Janusz Henzel.pl_PL
dc.description.abstractPraca stanowi próbę opisu nauczania eksperymentalnego praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznych. Nauczanie eksperymentalne prowadzono na podstawie specjalnie przygotowanych eksperymentalnych materiałów dydaktycznych w latach 1989-1995 w Instytucie Filologii Rosyjskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Nauczaniem byli objęci studenci młodszych lat studiów rusycystycznych. Nauczanie prowadzono w ramach przedmiotu praktyczna nauka języka rosyjskiego. Wyniki kontrolowano poprzez testy kontrolne prowadzone w grupach eksperymentalnych i kontrolnych. Eksperyment wykazał, że możliwe jest opanowanie gramatyki języka rosyjskiego bez odwoływania się do tradycyjnego podziału na typy fleksyjne. Nauczanie eksperymentalne potwierdziło twierdzenie, w myśl którego niezwykle ważną rolę przy nauczaniu języka obcego odgrywają ćwiczenia translacyjne. Możliwe jest także wykorzystanie koncepcji transferencji gramatycznej, sformułowanej przez S. Kaczmarskiego. Wyniki badań pozwoliły sformułować wniosek o przydatności przygotowanych materiałów dydaktycznych oraz przebiegu eksperymentu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectgramatyka języków obcychpl_PL
dc.subjectnauczanie eksperymentalnepl_PL
dc.subjectfilologia rosyjskapl_PL
dc.subjectmateriały dydaktycznepl_PL
dc.titleNauczanie praktycznej gramatyki rosyjskiej na młodszych latach studiów rusycystycznychpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord