• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczyciel wspomagający w kształceniu integracyjnym i inkluzyjnym – rola, zadania, dyspozycje osobowościowe

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Nauczyciel wspomagający... (147.9KB)
Autor:
Apanel, Danuta
Źródło: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [398]-414 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
Język: pl
Słowa kluczowe:
support teacher
integrated education
inclusive education
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The regulation from 7th September 1991 introduced new possibilities and forms to educate pupils of special needs. As an effect, many new forms of integrated teaching are possible. Among them “inclusive” education, which development one could perceive as satisfactory. With hope, however also with anxiety we observe slow advancement of integration, which leads to normalization of every disabled pupil’s life. Mentioned process triggers public discussion around responsible integration at school. Key role in this continually changing project to educate disabled is played by teacher themselves. Among them, the most important in the inclusive and integrated teaching are supporting teachers. According to Education Department in school year 2009/2010 in integrating institutions worked 6954 supporting teachers. These are teachers essentially prepared for this kind of work during their postgraduate studies, particularly oligophrenoeducators. The support teacher, similarly to any other special teacher should be prepared to take a role of defender of disabled people, to be their law spokesman.
URI
http://hdl.handle.net/11716/195
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image