Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorKuźma, Józefpl_PL
dc.contributor.authorDybek, Halinapl_PL
dc.date.accessioned2017-09-27T08:22:54Z
dc.date.available2017-09-27T08:22:54Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1987
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem naukowym prof. zw. dr hab. Józefa Kuźmy.pl_PL
dc.description.abstractCelem niniejszej pracy jest ukazanie roli oraz stanu doradztwa metodycznego -jako zorganizowanej formy w rozwoju kwalifikacji i umiejętności zawodowych nauczycieli, szczególnie w okresie ich adaptacji, a także możliwości doskonalenia najczęściej stosowanych form i metod doradztwa. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy - zatytułowany „Doskonalenie, samokształcenie i doradztwo metodyczne w świetle literatury pedeutologicznej” - obejmuje przegląd literatury na temat fonu i metod doskonalenia zawodowego w kraju oraz poza jego granicami, wybrane metody samokształcenia, genezę doradztwa metodycznego, jego cele, treści, zadania i funkcje oraz wybrane metody pracy doradczej. W drugim rozdziale przedstawiono istotę adaptacji społeczno-zawodowej nauczycieli i czynniki determinujące ten proces. W trzecim rozdziale, poświęconym metodologii badań, została przedstawiona problematyka i cel badań, a także charakterystyka technik i narzędzi badawczych. Dokonano również charakterystyki terenu i organizacji badań. Czwarty rozdział został poświęcony analizie wyników badań sondażowych przeprowadzonych wśród nauczycieli o stażu pracy 0-3 lat, dyrektorów szkół oraz doradców metodycznych. Rozdział piąty niniejszej pracy stanowi podsumowanie przeprowadzonych badań oraz uogólnienia teoretyczne i praktyczne, dotyczące doradztwa metodycznego w procesie adaptacji społeczno-zawodowej nauczycieli szkół podstawowych. Uzyskane rezultaty badań mają służyć zarówno pracownikom nadzoru pedagogicznego w kuratoriach oświaty i w szkołach podstawowych oraz doradcom metodycznym w podejmowaniu twórczych inicjatyw w doskonaleniu zawodowym nauczycieli, jak też im samym w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleDoradztwo metodyczne w procesie adaptacji społeczno-zawodowej nauczycieli szkół podstawowychpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord