Show simple item record

dc.contributor.advisorWyczesany, Janinapl_PL
dc.contributor.authorKlaczak, Marzenapl_PL
dc.date.accessioned2017-09-28T13:53:00Z
dc.date.available2017-09-28T13:53:00Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1989
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Janiny Wyczesany.pl_PL
dc.description.abstractCelem podjętych i realizowanych badań było ukazanie skuteczności metody ośrodków pracy w realizacji programu nauczania matematyki w klasach początkowych szkoły dla dzieci głuchych. Wcześniej prowadzone badania w tych szkołach wskazywały na niski poziom opanowania wiedzy z tego zakresu. Przedmiotem badań były treści z zakresu matematyki realizowane w dwóch zespołach uczniów: klasy eksperymentalne i kontrolne. Eksperyment pedagogiczny polegał na wprowadzeniu metody ośrodków pracy do grupy eksperymentalnej, obserwacji przebiegu procesu nauczania oraz badaniu wyników osiągnięć dydaktycznych z zakresu matematyki. Natomiast klasy kontrolne pracowały w systemie przedmiotowo-lekcyjnym. W tych klasach obserwowano przebieg lekcji matematyki oraz badano wyniki nauczania. Założeniem podjętych badań było ukazanie wartości dydaktycznej i rewalidacyjnej metody ośrodków pracy w nauczaniu specjalnym dzieci głuchych. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu można proponować reaktywowanie metody ośrodków w nauczaniu początkowym w szkole dla dzieci głuchych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectnauczanie początkowepl_PL
dc.subjectmatematykapl_PL
dc.subjectdzieci głuchepl_PL
dc.subjectrodzinapl_PL
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectczynnikipl_PL
dc.titleCzynniki warunkujące powodzenie uczniów głuchych klas I i II w nauczaniu matematykipl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record