Czynniki warunkujące powodzenie uczniów głuchych klas I i II w nauczaniu matematyki
dc.contributor.advisor | Wyczesany, Janina | pl_PL |
dc.contributor.author | Klaczak, Marzena | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-09-28T13:53:00Z | |
dc.date.available | 2017-09-28T13:53:00Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1989 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Janiny Wyczesany. | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem podjętych i realizowanych badań było ukazanie skuteczności metody ośrodków pracy w realizacji programu nauczania matematyki w klasach początkowych szkoły dla dzieci głuchych. Wcześniej prowadzone badania w tych szkołach wskazywały na niski poziom opanowania wiedzy z tego zakresu. Przedmiotem badań były treści z zakresu matematyki realizowane w dwóch zespołach uczniów: klasy eksperymentalne i kontrolne. Eksperyment pedagogiczny polegał na wprowadzeniu metody ośrodków pracy do grupy eksperymentalnej, obserwacji przebiegu procesu nauczania oraz badaniu wyników osiągnięć dydaktycznych z zakresu matematyki. Natomiast klasy kontrolne pracowały w systemie przedmiotowo-lekcyjnym. W tych klasach obserwowano przebieg lekcji matematyki oraz badano wyniki nauczania. Założeniem podjętych badań było ukazanie wartości dydaktycznej i rewalidacyjnej metody ośrodków pracy w nauczaniu specjalnym dzieci głuchych. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu można proponować reaktywowanie metody ośrodków w nauczaniu początkowym w szkole dla dzieci głuchych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | nauczanie początkowe | pl_PL |
dc.subject | matematyka | pl_PL |
dc.subject | dzieci głuche | pl_PL |
dc.subject | rodzina | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | czynniki | pl_PL |
dc.title | Czynniki warunkujące powodzenie uczniów głuchych klas I i II w nauczaniu matematyki | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |