Show simple item record

dc.contributor.advisorPiskorz, Sławomirpl_PL
dc.contributor.authorSkwarcan, Mariolapl_PL
dc.date.accessioned2017-10-11T09:42:47Z
dc.date.available2017-10-11T09:42:47Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2051
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzna-Biologiczny. Instytut Geografii - Zakład Dydaktyki Geografii. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Sławomira Piskorza.pl_PL
dc.description.abstractPrzeprowadzone badania nad zastosowaniem wybranych modeli statystyczno-matematycznych miały na celu wykazanie, czy w dobie powszechnego wkraczania komputerów do szkół nie powstała szansa wdrożenia podejścia statystycznego do geografii jako przedmiotu nauczania. Ponadto czy cele kształcenia realizowane za pomocą modeli przyczynia się do zwiększenia wiedzy i umiejętności uczniów oraz, czy są istotne dydaktycznie. Przedmiotem badań uczyniono treści kształcenia wybrane z geografii spłeczno-gospodarczej popularyzowane za pomocą modeli /Reillego, Conversa, E.Lovgrena i koncentracji M.Lorenza, regresji i symulacji rozwoju miasta Monte Carlo/ i komputera. W badaniach zastosowano głównie metodę sondażu pedagogicznego i ankiety. Uzyskane wyniki badań empirycznych wskazują, iż stosowanie modeli w nauczaniu-uczeniu się geografii w szkole średniej sprzyja zapamiętaniu wiadomości /kat. A/ i ich rozumieniu /kat. B/, natomiast w mniejszym stopniu służy zdobywaniu umiejętności złożonych przez uczniów. Okazało się również, że popularyzacja treści geograficznych z wykorzystaniem modeli mimo zastosowania komputerów jest czasochłonna.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectdydaktyka geografiipl_PL
dc.subjectmodele statystyczno-matematycznepl_PL
dc.subjectkomputerpl_PL
dc.subjectosiągnięcia uczniów w zakresie zapamiętania wiadomości i ich rozumieniapl_PL
dc.subjectstosowania wiedzy w sytuacji typowej i problemowejpl_PL
dc.titleWykorzystanie wybranych modeli statystyczno-matematycznych w procesie nauczania - uczenia się geografiipl_PL
dc.typeThesispl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record