• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wykorzystanie wybranych modeli statystyczno-matematycznych w procesie nauczania - uczenia się geografii

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (6.714MB)
Autor:
Skwarcan, Mariola
Promotor:
Piskorz, Sławomir
Język: pl
Słowa kluczowe:
dydaktyka geografii
modele statystyczno-matematyczne
komputer
osiągnięcia uczniów w zakresie zapamiętania wiadomości i ich rozumienia
stosowania wiedzy w sytuacji typowej i problemowej
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzna-Biologiczny. Instytut Geografii - Zakład Dydaktyki Geografii. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Sławomira Piskorza.
Streszczenie
Przeprowadzone badania nad zastosowaniem wybranych modeli statystyczno-matematycznych miały na celu wykazanie, czy w dobie powszechnego wkraczania komputerów do szkół nie powstała szansa wdrożenia podejścia statystycznego do geografii jako przedmiotu nauczania. Ponadto czy cele kształcenia realizowane za pomocą modeli przyczynia się do zwiększenia wiedzy i umiejętności uczniów oraz, czy są istotne dydaktycznie. Przedmiotem badań uczyniono treści kształcenia wybrane z geografii spłeczno-gospodarczej popularyzowane za pomocą modeli /Reillego, Conversa, E.Lovgrena i koncentracji M.Lorenza, regresji i symulacji rozwoju miasta Monte Carlo/ i komputera. W badaniach zastosowano głównie metodę sondażu pedagogicznego i ankiety. Uzyskane wyniki badań empirycznych wskazują, iż stosowanie modeli w nauczaniu-uczeniu się geografii w szkole średniej sprzyja zapamiętaniu wiadomości /kat. A/ i ich rozumieniu /kat. B/, natomiast w mniejszym stopniu służy zdobywaniu umiejętności złożonych przez uczniów. Okazało się również, że popularyzacja treści geograficznych z wykorzystaniem modeli mimo zastosowania komputerów jest czasochłonna.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2051
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image