Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie małopolskim
Author:
Czyż, Anna
Gałuszka, Izabella
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej / redakcja naukowa Iwona Ocetkiewicz. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydawnictwo Naukowe UP, 2017. - S. [84]-140.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kształcenie specjalnepedagogika specjalna
kondycja specjalnych placówek oświatowych
situation of special educational institution
special education
special pedagogy
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
Niniejsza praca jest odpowiedzią na pytania dotyczące kondycji polskiej pedagogiki specjalnej.
Analizie poddano działalność placówek oświatowych, których zadaniem jest edukacja
i wychowanie dzieci i młodzieży w myśl kształcenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb
rozwojowych. Wyłoniono mocne oraz słabe strony działalności poddanych ocenie szkół
i przedszkoli, sformułowano zalecenia w celu udoskonalenia systemu kształcenia i opieki nad
osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. This work is a response to the questions regarding the situation of Polish special pedagogy.
It includes an analysis of the activity of the education institutes, the task of which is the
education and upbringing of children and adolescents in lines with the education adjusted
to individual developmental needs. Strong and weak points of the activities of the assessed
schools and preschools were revealed, the recommendations for perfecting the education
and care system for people with special educational needs were formulated.