Współpraca nauczycieli w kontekście ewaluacji zewnętrznej szkół i placówek oświatowych województwa małopolskiego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Szkolak-Stępień, Anna
Vaškevič-Buś, Jovita
Źródło: Szkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej / redakcja naukowa Iwona Ocetkiewicz. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydawnictwo Naukowe UP, 2017. - S. [141]-153.
Język: pl
Słowa kluczowe:
współpraca nauczycieliewaluacja zewnętrzna
teachers’ cooperation
external evaluation
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł prezentuje materiał badawczy pochodzący z badań ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej
w ramach nadzoru pedagogicznego, realizowanych od maja 2014 roku do grudnia
2014 roku. Łącznie ewaluacji całościowej autorki poddały 48 szkół podstawowych na terenie
Małopolski. Analizowane wymaganie: „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu
procesów edukacyjnych” zostało podzielone na cztery obszary badań: 1. „Nauczyciele,
w tym pracujący w jednym oddziale, współpracują ze sobą w organizowaniu i realizowaniu
procesów edukacyjnych”; 2. „Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych
(planowanie, organizacja, realizacja, analiza i doskonalenie) następuje w wyniku
ustaleń między nauczycielami”; 3. „Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy, doskonalą
metody i formy współpracy”; 4. „Nauczyciele pomagają sobie nawzajem w ewaluacji i doskonaleniu
własnej pracy”. The article presents the research material coming from the external evaluation research
conducted within the pedagogic supervision, realized since May 2014 to December 2014.
Overall, the evaluation was conducted in 48 primary schools all over the Małopolska
district. The analyzed requirement “Teachers cooperate in planning and realizing the educational
processes” has been divided into four research areas: 1. “Teachers, including
the ones working in one division, cooperate with each other in organizing and realizing
the educational processes”; 2. “Implementation of changes regarding the course of educational
processes (planning, organization, realization, analysis and improvement) takes
place as a result of arrangements between teachers”; 3. “Teachers solve problems, perfect
methods and forms of cooperation together”; 4. “Teachers help each other in evaluating
and improving their own work”.