Myśl pedagogiczna Zygmunta Karola Mysłakowskiego (1890-1971)
dc.contributor.advisor | Majorek, Czesław | pl_PL |
dc.contributor.author | Szmyd, Kazimierz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-12-11T08:39:56Z | |
dc.date.available | 2017-12-11T08:39:56Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2156 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Czesława Majorka. | pl_PL |
dc.description.abstract | Problematyką rozprawy jest analiza i ocena poglądów pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego w ich genetycznym, rozwojowym, porównawczym i teoretyczno-edukacyjnym ujęciu. Zastosowano metody badawcze: historyczno-porównawczą i jakościową analizę pedagogiczną. Jest to biografia edukacyjna. Podstawą źródłową było publikowane i niepublikowane piśmiennictwo pedagoga oraz materiały archiwalne (UJ, WSP, Oddział PAN i rodzinne w Krakowie). Praca zawiera społeczne, kulturowe i osobowościowe podstawy teorii wychowania Mysłakowskiego. Ukazuje humanistyczne i aksjologiczne paradygmaty badawcze, ich związki ze współczesnymi orientacjami w pedagogice oraz możliwości badań w tej dziedzinie. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | Zygmunt Mysłakowski | pl_PL |
dc.subject | pedagogika | pl_PL |
dc.subject | teoria wychowania | pl_PL |
dc.subject | historia wychowania | pl_PL |
dc.subject | pedagogika kultury | pl_PL |
dc.subject | socjologia wychowania | pl_PL |
dc.subject | psychologia humanistyczna | pl_PL |
dc.subject | aksjologia pedagogiczna | pl_PL |
dc.title | Myśl pedagogiczna Zygmunta Karola Mysłakowskiego (1890-1971) | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |