Myśl pedagogiczna Zygmunta Karola Mysłakowskiego (1890-1971)
View/ Open
Author:
Szmyd, Kazimierz
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Majorek, Czesław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Zygmunt Mysłakowskipedagogika
teoria wychowania
historia wychowania
pedagogika kultury
socjologia wychowania
psychologia humanistyczna
aksjologia pedagogiczna
Date: 1994
Metadata
Show full item recordDescription:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Czesława Majorka.Abstract
Problematyką rozprawy jest analiza i ocena poglądów pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego w ich genetycznym, rozwojowym, porównawczym i teoretyczno-edukacyjnym ujęciu. Zastosowano metody badawcze: historyczno-porównawczą i jakościową analizę pedagogiczną. Jest to biografia edukacyjna. Podstawą źródłową było publikowane i niepublikowane piśmiennictwo pedagoga oraz materiały archiwalne (UJ, WSP, Oddział PAN i rodzinne w Krakowie). Praca zawiera społeczne, kulturowe i osobowościowe podstawy teorii wychowania Mysłakowskiego. Ukazuje humanistyczne i aksjologiczne paradygmaty badawcze, ich związki ze współczesnymi orientacjami w pedagogice oraz możliwości badań w tej dziedzinie.