dc.description.abstract | Dotychczas przeprowadzono wiele badań nad budżetem czasu różnych g rap zawodowych, w odniesieniu jednak do
nauczycieli odczuwa się brak szerszych badań z tego zakresu. Niniejsza praca może więc przyczynić się do bliższego
ukazania warunków pracy i wypoczynku nauczycieli szkól podstawowych dużego miasta.
W pierwszym rozdziale jest mowa o dotychczasowym stanie badań nad budżetem czasu różnych grup społeczno-zawodowych
oraz o różnych problemach związanych z tego typu badaniami.
W rozdziale drugim omówiono problemy metodologiczne związane z tematem opracowania.
Rozdział trzeci charakteryzuje badaną grupę nauczycieli pod względem niektórych cech społeczno-demograficznych,
takich jak: płeć, wiek, wykształcenie, stan rodzinny, staż pracy zawodowej.
Rozdział czwarty zawiera przegląd wydatkowanego czasu w zakresie czterech podstawowych kategorii budżetu czasu:
czasu związanego z pracą, czasu zaspokajania elementarnych potrzeb organizmu, czasu obowiązków domowych i rodzinnych
oraz czasu wolnego.
Rozdział piąty jest próbą pogłębienia analizy otrzymanych wyników w świetle takich czynników, jaki poziom
wykształcenia, specjalizacja przedmiotowa, stan rodzinny.
W rozdziale szóstym autor podjął próbę podsumowania wyników badań i wyprowadzenia pewnych wniosków końcowych. | pl_PL |